Trenér 1. třídy pro fitness a kulturistiku

Nabírání svalové hmoty

Je Vaším cílem získat objem svalů?

Bojíte se, abyste si cvičením s vyšší zátěží neuškodili?

Svalová bílkovina je funkční základ každého svalového vlákna, ovšem svalové vlákno není u každého jedince stejné. Existují dva typy svalových vláken: bílá (rychlá) a červená (pomalá) svalová vlákna. Př. sprinteři mají cca 90% bílých svalových vláken, naopak svalstvo maratónce je složeno zhruba z 90% červených svalových vláken. Vedle nepříznivé genetiky může být nedostatečný rozvoj některých svalů pochopitelně důsledkem používání špatné techniky cviků, popřípadě jejich špatným výběrem vzhledem k Vaší tělesné stavbě.

Na základě těchto faktů je třeba brát v potaz několik aspektů, kterými se řídím během tréninku:

1) abychom docílili maximálního nárůstu svalových vláken, svaly zesílily a zvětšily svůj objem, trénuji s těžkými vahami, s menším počtem opakování,           menším počtem sérií a delšími pauzami mezi nimi,

2) abychom zlepšili vytrvalostní faktory, jako hmotu mitochondrií, kapilarizaci (prokrvení), obsah glykogenu apod., trénuji s lehčími vahami, vyšším             počtem opakování, sérií a zkracuji odpočinky mezi sériemi, aby se svaly co nejvíce vyčerpaly a vytvořily se podmínky k maximální superkompenzaci. 

Nárůstu svalové hmoty nelze docílit pouhým cvičením, ale zároveň uzpůsobením stravy a zařazením vhodných suplementů, které podpoří Vaši snahu o vytouženou postavu.

 

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode